Wednesday 8 August 2012

maaf geng :(

bacth jun 2011
Assalamualaikum dan slmt sjahtera geng...sihat belake sume?hehe. duk oyak pantai timur cheket...yelaaa rmai kan set set pantai timur.kat sini tak banyak benda pun nak bgtau..ceter die aku nak letak jawatan utk pengerusi batch ni..aku tau,korg tau..kite tau..ade je tak kena kan."tak kena dalam tak kena".aku banyak reason aku tau..trutama masa laaaa..masa aku takda sangat utk jawatan ni.kalau cakap pasal memimpin.. ade belum cukup..nanti mesti antara korg akan bertnya"bila nak cukup,bila rasa nak layak?".

Firman Allah swt, Al Anfaal: 27. Wahai orang-orang yang beriman! janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah swt dan Rasul-Nya, dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah yang dipercayakan keatas kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya)


aku sedar...korang sedar..sume sedarkan.aku dah biasa buat kerja dan susah nak bagi arahan kat org bawah buat kerja.jadi kita replace?biar aku kat bawah..ye.mmg kena relax.tapi sampai bila? sedangkan


Sabda Rasulullulah saw lagi; ‘Barang siapa melantik seseorang sebagai pemimpin/pegawai di dalam sebuah kumpulannya sedangkan masih ada di kalangan mereka orang yang lebih layak, orang yang lebih disukai Allah swt daripadanya maka sesungguhnya dia telah mengkhianati Allah swt dan Rasul-Nya dan mengkhianati orang-orang yang beriman’.


wallahu'alam..


Tampillah diri wahai En yg lebih layak...
maaf skali lagi..minta ampun..im very very and very srius..cukup laa stakat 1year n half.. ade cacat tu,dah pasti laaa kan.aku minta maaf..aku crita mcm ni dah mcm emotional lak korg fikir..haha...tak,tidak sama sekali.. dari dulu aku dah kate nak tukar..takda sape tampil diri sedangkan dia mgetahui. kalau ade masalah aku kena turun..kan.tapi kdg2.Next,setiap ape jadi aku peka dan waspada..ye,mmg aku sedarlaa tapi tu laa..sebab tu jugak wujud pilihan mcm ni. sebab mcm aku kata "ada tak kena dalam tak kena"..tepuk dada tnya diri laa brader..bukan nak lari..tp nak cuba wujudkan keadilan,sedangkan ade je lebih dan lebih layak..takda yg nak dipanjang lebar..stop kat sini ek..ur the best among the best! kite tetap 1bacth.. aku minta maaf sgat tau dgn keptusan ni.aku "yakin dan confident" :P dgn apa aku buat ni.muktmat.Geng,  tampil laa diri yg rasa layak dan boleh tu.korg sendri pun tau kan sape.pilihla yg leh bwak kat dunia and hereafter..bereh boh... :) 

p/s: secara individual sume tau ada yg rasa lebih layak.pilih la secara kolektif ye ..




1 comment: